måndag 9 juni 2014

Sommaren är kort

Idag är det måndagen den 9 juni 2014. (9/6-14)

Idag har vi lyssnat på låten Sommaren är kort som sjungs av artisten Tomas Ledin.







Sommaren är kort


Text & musik Thomas Ledin

Inte ett moln 
så långt ögat kan nå 
inte en droppe regn 
på flera dar 
med en glass i min mun 
å i sandaler av plast 
går jag i solen 
och tänker på dig 
ljusblåa dagar 
seglar förbi
Sommaren är kort 
de mesta regnar bort 
men nu är den här 
så ta för dig 
solen skiner idag 
hösten kommer snart 
de går med vindens fart 
så lyssna på mig 
solen skiner 
kanske bara idag
vattnet är varmt 
och luften står still 
jag sitter i skuggan 
läser gårdagens blad 
snart är det dags 
för ett hopp i de blå 
få bort sanden mellan tårna 
å svalka min kropp
Sommaren är kort 
de mesta regnar bort 
men nu är den här 
så ta för dig 
solen skiner idag 
hösten kommer snart 
de går med vindens fart 
så lyssna på mig 
solen skiner 
kanske bara idag
nananana 
nanana 
nanana 
nanana 
nanana


sommaren är kort 
det mesta regnar bort 
men nu är den här 
solen skiner 
kanske bara idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar