måndag 10 november 2014

Uppgifter hemstudier tisdagen den 11/11

Hej på er. Jag är fortsatt krasslig. Det är en envis kraftig förkylning  jag har fått.  Min son har över 40 grader i feber och han är därför inte pigg.

Här kommer lite uppgifter.

Jag vill att ni arbetar vidare i Mitt i mål/SFI boken. Om det är uppgifter i övningsboken som ska skrivas ska dessa lämnas in till mig. Den sista timmen ska ni läsa och skriva läslogg.

Har ni ingen bok så vill jag att ni går in på digitala spåret och repeterar grammatik. Titta även på grammatik filmer som ligger ute på bloggen.

Jag vill även att ni skriver ner på ett papper hur ni tror att det gick på provet. Skriv även ner på vilket sätt du lär dig svenska.Exempelvis,  om du tittar på nyheter, lyssnar du bara eller gör du någonting mer? Fundera på hur du lär dig! Skriv ner - minst en halv A4-sida.

Lämna in på onsdag!

Lycka till!!!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig min rosen lärare .

    SvaraRadera
  2. Tack snälla. Tack även för ett bra samtal idag. Jag hoppas att du orkar sova inatt.
    Vi ses imorgon!

    SvaraRadera